Slagsmålsklubben.

Slagsmålsklubbens spelning på Peace and Love i år var enligt mig en av festivalens bästa spelningar. Ett mer peppat och svettigare publikhav får man leta länge efter och SMK levererade såväl musikaliskt som på andra sätt. De skickade bland annat upp en kokt kräfta(!) i atmosfären med hjälp av ett gäng heliumballonger. Hade det sköna ekipaget landat på min gräsmatta efter att heliumet läckt ur ballongerna hade jag nog garvat ihjäl mig när jag upptäckte kräftan. Klockrent, SMK.


Foto: Oskar Omne.

SMK har skrivit om spelningen på sin blogg och det verkar som om det hände ännu mer intressanta saker backstage:

Det enda som drog ner stämningen var en viss Patrik Björn som tydligen var skribent för Dalarnas Tidning. Han satt och sa att Alice in Videoland hade, citat "sugit kuk" och undrade var "spriten låg nedgrävd". Smutskastar man våra vänner får man stå sitt kast, så vi fick honom att dricka kiss ur en ölburk, och när han inte upptäckte detta förrän efter en god och i våra ögon mycket vacker stund, ja, då blev han förstås tokig. Helt tokig. Sprattlade med armarna, helt röd i ansiktet ragglade han iväg från tälten bakom Shangri La-scenen och vrålade att, citat "en jävla etta! jag ska ge er en etta ska jag ge er!".

Det roligaste med det här tycker jag inte är pisset i ölburken (även fast det är ganska kul), utan att skribenten minsann hotar att "ge dem en etta!!1", det tror jag nämligen att de skiter fullständigt i.

Men mycket riktigt så fick SMK sin etta av Dalarnas Tidning, läs den bittra recensionen här och en annan, något mer objektiv recension här.

Det ska bli kul att se SMK igen i augusti, undrar vad de hittar på då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0